Lydia:

Jätte fin bild! :D 
Har en fråga , jag ska troligtvist bli utbytesstuden men har verkligen ingen anning om vad man ska skriva i det personliga brevet. Har du några tips? vad skrev du i ditt? 
Som jag vill gärna hamna i en solig stat, ska man skriva rätt ut att man vill hamna där det är varmt o nämna en stat eller jag venne. Jätte tacksam för svar! :D

Svar:

Berätta om dig själv, din familj, vilka intressen du har, vad du har för planer i framtiden osv. Det skrev i alla fall jag. Och var ärlig! Matchningen mellan student och familj utgår mycket från brevet. 

Det är många som vill hamna i en solig stat, och visst, om det är något som känns som ett måste för dig tycker jag att du ska ta upp det! :) Det är dock inte alla organisationer som man kan önska stat med. Å andra sidan, om du säger att ditt största intresse är att åka slalom kommer du förmodligen placeras där det är möjligt, eftersom familjen (förhoppningsvis) kommer vara intresserad av det också.

Jag tycker dock inte, oavsett vilken organisation, att du ska önska stat. Det man hör om de olika staterna är långt ifrån hur det faktiskt är att bo där... och i alla fall jag tyckte att det var spännande att inte veta alls vart jag skulle hamna! :D

Kommentera

Publiceras ej