Vendela:
Jag ska antagligen till Louisville om några dagar på utbytesår!!!! Tips/nånting kul? Måsten eller något :)
 
Svar:
Nä? Gud vad roligt! Bardstown Rd är ett måste. Enda stället där folk har rolig klädstil och det finns mysiga ställen att gå till. Downtown Louisville är mysigt det med! Sedan hade jag en stor crush på Orange Leaf, ett froyo ställe (kanske finns på fler ställen?). Annars då... finns faktiskt rätt mycket att göra i Louisville om man så vill (och har någon som kan köra bil, inte att glömma...)!
 
Kul fakta: Louisville uttalas "Looavul" av de som bor där, men "Loueville" av andra. Så om du vill passa in, säg det första, haha!
 


Rebecka:
hej! hur får man råd till att göra en sån här grej? skulle vara så sjukt gött att åka! (mina föräldrar tänker inte betala något :((( )
 
Svar:
Om jag ska vara helt ärlig så hade det nog inte gått utan mina föräldrars support... Det är så pass mycket pengar att jag inte ens hade varit i närheten av att kunna betala det själv. Kanske har dina föräldrar sparat undan pengar/fonder till dig som går att använda? Annars är det väl att kolla in på stipendium, men eftersom jag inte gjorde det har jag inte så bra koll, tyvärr. Hoppas du löser det!!

Kommentera

Publiceras ej