I går, lördag, var jag och Estelle på Bardstown Road. Lätt coolaste stället i Louisville, med skönaste folket samt skönaste butikerna. I alla fall så gick vi i butiker, tog en fika och åt sedan middag där. Resten av kvällen tillbringade jag hemma hos Estelle där vi såg på The Lucky One. 
 
Fann denna i en av butikerna. "Swedish Rebells"
Det var även en parad för St. Patricks Day där.
Vi fikade på Highland Café.
Cute Estelle. Gash, I'm gonna miss you!
 
I dag, söndag, har vädret varit sjukt nice!! Upp till 20 grader C, dock molning och lite blåsigt, men ändå. Först tvättade vi bilen och sedan gick jag på en promenad med Max. Efter det lagade jag biffstroganoff - på nästan svenskt vis! Tydligen är den Amerikanska varianten (eller åtminstone min familjs) strimlat kött och en ljus sås serverat över pasta). Jag gjorde svenskt vis fast med strimlad kött i stället, haha. I alla fall, jag älskar dagar som dessa.
 
 
Vi ställde även om klockan till sommartid, så just nu är jag vara 5 timmar ifrån Svensk tid! (Ställer ni om nästa vecka?) 

Kommentera

Publiceras ej