Lina:
Läser det här och tittar ut genom fönstret. Känns nästan lite som att du ljuger ihop det eftersom det är så overkligt. Och för att jag är avundsjuk. Rejält avundsjuk. 

Hur har du det med hemlängtan egentligen? Och hur hanterar du den om du har någon?
 
Svar:
(Förlåt för segt svar)
Helt ärligt har jag knappt haft någon hemlängtan alls. Visst, det är saker jag saknar hemma (min familj och vänner, svensk mat och godis, svenska traditioner osv... listan kan göras lång), men jag har aldrig haft så mycket hemlängtan att jag har mått riktigt dåligt/velat åka hem. Tur är väl det! Tror aldrig att jag skulle ha klarat av det.
 
Vad jag hört från andra dock är att det bästa är att göra saker och det stämmer nog. Efter Hawaii (efter att ha träffat en hel del svenskar och skandinavier) känner jag dock att jag saknar Sverige mer... Det är så skönt när man inte behöver förklara något och alla fattar ändå, haha! :D

Kommentera

Publiceras ej