Dagen har varit ofattbart bra! Vi åt frukost på stranden (man fick en frysväska från hotellet och sedan plockade man frukost-saker som man kunde ta var man ville. Gillar't!) och klockan 8.15 vandrade vi till en annan strand. Väl där var vi indelade i 4 grupper. Min grupp chillade i solen först (solen är extremt starkt här - jag använder solskydd 30 på kroppen och 50 i ansiktet.) och sedan åt vi lunch enskilt. Efter det väntade en båttur med Catamaran!

Catamaran var riktigt roligt! Vi åkte ut en bit och hoppade sedan ner i vattnet. Runt omkring oss kom det flera vattensköldpaddor och en var bara en armlängd ifrån mig. Så ofattbart! Vi seglade och fick mycket vatten över oss, haha. Efter det såg vi även några delfiner!!

När vi väl var inne på land igen gick vi direkt för att surfa. Vi började på land och lärde oss tekniken. Sedan paddlade (med armarna) vi ut till havs för att surfa. Det var faktiskt betydligt lättare än vad jag först trodde... Och känslan när man gled på en våg var oslagbar!! Mina armar är dock riktigt trötta just nu.

Vi åkte tillbaka till hotellet för att sedan gå och äta på Hard Rock Café. Sjukt coolt ställe! Efter det vandrade vi omkring på huvudgatan och affärer. Det är väldigt mycket som händer här omkring.

Som sagt, bilder kommer senare när jag har mer tid! Hörs!!

1 kommentarer

Lina

06 Feb 2013 07:25

Läser det här och tittar ut genom fönstret. Känns nästan lite som att du ljuger ihop det eftersom det är så overkligt. Och för att jag är avundsjuk. Rejält avundsjuk.

Hur har du det med hemlängtan egentligen? Och hur hanterar du den om du har någon?

Kommentera

Publiceras ej