På söndagen firade vi påsk med kräftor - New Orleans style! Kräftorna kokas med kryddor och äts sedan med majs, potatis, lök, svamp m.m. Gott, men alldeles för spicy för mig (jag är dock superkänslig, haha). Vi hade galet mycket crawfish också! Ca 150 lbs (ca 70 kg) tror jag att det var.
 
Den amerikanska traditionen är sedan att leta efter målade ägg (riktiga) och framför allt "the golden egg". 
 
Crawfish!
Levande kräfta!
Mathieu
Mitt ansikte bytte färg till rött för att jag tyckte det var så spicy hahaha
Artichoke. Man äter insidan av bladen.
PoBoy! Ser inte så gott ut, men det var det. En klassisk New Orleans-rätt det här också.
Avslutade sedan måltiden med en Snow Ball - snö med smak...

1 kommentarer

linnea

05 Apr 2013 22:25

halloj, älskar din blogg! o ditt hår! heh ^^
men har en fråga, hur gör du med skolmaten? för läste att tre mål om dagen ingår med yfu? betyder det att man inte behöver betala i skolan heller? :o

Kommentera

Publiceras ej