Linnea:
halloj, älskar din blogg! o ditt hår! heh ^^ 
men har en fråga, hur gör du med skolmaten? för läste att tre mål om dagen ingår med yfu? betyder det att man inte behöver betala i skolan heller? :o
 
Svar:
Tack! Och tack, hahah :D
Japp, det stämmer. Det ingår tre mål om dagen med YFU och det jag gör är att jag tar med mig egen matsäck (skollunchen ser för den delen jätteäcklig ut). Så om jag förstått det rätt är att en värdfamlij med YFU måste se till att det finns mat att göra matsäck med hemma, göra en matsäck eller ge matpengar till sin utbytesstudent. De betyder alltså inte att de måste betala för skollunch, men det måste ge något annat alternativ i stället.


Sara:
Blir jätte inspirerad av din blogg och längtar tills det är min tur att åka! :D har du dejtar någon gång i USA? Är ditt hår din riktiga hår färg? Ungefär hur mycket fickpengar behöves och vad har man de till? :)
 
Svar:
Tack så jättemycket!! Öm.... jag har typ dejtat här, haha. Och jag är blond, men inte riktigt så blond som jag har det just nu! Fickpengarna varierar från person till person, men jag använder mina pengar till att äta ute, gå på bio, göra saker osv. Så hur mycket fickpengar du behöver beror helt enkelt på hur mycket saker du vill göra! :)

1 kommentarer

Lena

22 May 2013 11:20

Det läger är för YFU-are som har kommit till USA var är det någonstans? Är det alla YFU-are i hela USA som träffas då eller träffas man i olika områden?
Skulle du rekommendera Hawaii-resan och vad kostade den dig ungefär?

Svar: YFU-USA är indelat i 5 stora distrikt, sedan indelat i många fler mindre områden beronde på hur många som bor där. Mitt område är Louisville så när jag har möten möts bara vi upp. Dock, första lägret jag var på var det folk från South Indiana & Kentucky, alltså inte bara Louisville.
Ja, jag skulle absolut rekommendera Hawaii-resan! Det var hur coolt och roligt som helst samt att jag träffade så många awesome personer där. Tyvärr är det dock rätt dyrt, själva upplevelsen+hotell+mat var $1095 (ca 7000 kr) och några få luncher var inte inkluderat, men förutom det i princip allt. Sedan måste man betala flyget dit och tillbaka också, vilket blev $800 (ca 5000 kr) totalt för mig. Flygkostnaden varierar dock väldigt mycket beroende på var du bor i USA.
Sofia Tollander

Kommentera

Publiceras ej