Åh, Chicago. Such an awesome place. 
 
Jag kom till hotellet på natten och det första jag säger till dem är:
Jag: "Oh, I just wanna make a call to my host mom, let her know I'm okay and so"
Karin: "Vad sa du?"
Jag (som trodde att hon inte hörde) upprepar: 
"I just wanna make a call to my host mom. You know, to let her know I'm okay"
Karin skrattar och säger igen: "Vad sa du?"
Jag (som inte förstår varför hon skrattar): "Oh, I just wanna make a call to my... Ohhhhhhh I'm speaking English!"
 
Låter inte lika kul när jag återberättar det, men jag busted out laughing i alla fall, haha. Även fast hon svarade på svenska fortsatte jag att prata på engelska. Det är märkligt det här med språk! Jag fortsatte att prata lite engelska lite då och då till dem under dessa dagar, haha. Det var även svenska ord jag verkligen inte kunde komma på, så jag använde engelska i stället, haha (som jag även gör här när jag skriver).
 
I alla fall, det här är vad vi gjorde: 
 
Första dagen gick vi omkring i Chicago, bl.a. till bönan (Cloud Gate) i Millennium. Efter det blev det Shedd's Aquarium nästan hela dagen, träning/badning på hotellet och sedan god middag på kvällen.
 
Petter, Karin, Morbror Jan och Jesper (haha, glad pojke).
Det blev en hel del Starbucks dessa dagar!! (klagar inte, haha)
At Shedd's. Can you see him? hehe
 
Dagen efter åt vi lunch på Gino's - hade min första "Chicago Pizza" (tydligen något man måste äta när man är här, haha). Vi gick omkring i olika butiker, hade kaffe på Starbucks osv. På kvällen åkte vi till Willis Tower (1973 var det den högsta byggnaden i världen) och tittade på utsikten.
 
Gino's. Coolt ställe där man fick skriva på väggarna och möblerna. Självklart skrev även vi något där!
Willis Tower
 
Sista dagen gick vi till The Art Institute of Chicago (konstmuseum). Det är rätt kul att se tavlor man sett på bild så många gånger förut i verkligheten. Min Chicago-resa avslutades sedan med en god middag på en Italian Steakhouse. Tack Janne, Karin, Petter och Jesper för 3 awesome dagar!! (och tack för lösviktsgodiset, Maraboun och knäckebrödet, hehe)
 
Det var kallt och blåsigt!!
... t.o.m. duvorna tyckte så!
 

1 kommentarer

Sarah

25 Feb 2013 12:54

Hahaha hur är det med svengelskan? "hade kaffe på starbucks"

i sverige brukar vi väl ändå säga drack kaffe på... ;)

Svar: haha ja du!! Jenny B rättade mig på något annat jag hade skrivit, hehe... Oh well YOLO du vet ;) (skämtåsido)
Sofia Tollander

Kommentera

Publiceras ej