Organisation: YFU
Jag är så oerhört glad att jag valde att åka med YFU, ni har ingen aning. Anledning varför jag valde dem var för att det var ideella och jag inte kom på något dåligt... och det gör jag fortfarande inte!
 
-Före USA-
YFU Sverige skickade väldigt bra med information (även om jag visste det mesta redan) och hjälpte till med ansökningsproocessen. Jag är väldigt glad för valet av familj de gjorde - och tidigt fick jag också! Det där skiljer sig dock däremot hur snabbt man får famlij och det kan dröja tills när det nästan är dags att åka tills man vet. Ibland kändes det som om informationen däremot kom lite segt, men det kan också bero på att jag var enormt otålig (som de flesta före-utbytesstudenter är).
 
Det obligatoriska förberedelselägret var lite segt och jag lärde mig tyvärr inte så mycket, men det var väldigt roligt att träffa alla utbytesstudenter. En av tjejerna som jag delade rum med var Carro som jag sedan hade kontakt med under hela mitt utbytesår och som jag åkte och hälsade på i Arizona samt åkte till Hawaii med. Om två veckor ska jag även åka och hälsa på henne här i Sverige!!
 
-Under USA-
YFU USA skötte sig också väldigt bra. Jag hade inga större problem alls under mitt år, men jag vet däremot andra YFU:are som hade det. Åtminstone vad jag har fått höra var det t.ex. relativt enkelt att byta familj om det var problem. Vi hade flertal träffar under året, både obligatoriska och frivilliga, och alla var väldigt bra. Informationspratet/utvärderingarna var ibland extremt tråkiga (haha), men att få träffa alla utbytisar var som vanligt sjukt kul. Jag tror dock att mycket handlar om vilket område man hamnar i, och därmed vilken Area-rep man får. Min Area-rep var väldigt engagerad i YFU och alla oss studenter.
 
-Efter USA-
Har än så länge inte fått uppleva så mycket av YFU efter året, men i september ordnar YFU ett hemkomstläger i Stockholm (t.o.m. resan dit är betald) som jag ser väldigt mycket fram emot.
 
Av hela mitt hjärta (ja, faktiskt!) så rekomenderar jag YFU.

Kommentera

Publiceras ej