De senaste morgona har varit kyliga. Jag tror att det till och med var ner till 50° F (10° C) i måndags! Eftermiddagarna är dock fortfarande rätt varma och sköna, med en temperatur kring 25° C. Det märks dock helt klart att hösten är på ingång, särskilt när träden har börjat skifta färg.
 
Skolan rullar på precis som den ska. Jag gillar helt klart den svenska skolan bättre dock... Det känns väldigt mycket som högstadiet här, även om eleverna är äldre. De flesta är rätt omogna! En annan sak som jag inte uppskattar med skolan här är att vi får läxa till dagen därpå nästan varje dag. Det innebär att jag är helt enkelt körd de dagar jag är upptagen på eftermiddagen/kvällen (vilket är i princip alla eftermiddagar/kvällar) och får mycket läxa, haha. Man får alltså inte lära sig att planera sin tid här, utan gör i stället det läraren säger åt en.
 
Exakt en månad kvar av marching band-season för den delen.
 
Köpte den här knallrosa (mer rosa i verkligheten) koftan i plysch från Hollister för några dagar sedan. Tänk er koftan tillsammans med American Eagle-jeans/sweatpants och flipflops/Uggs (beroende på väder) och ni har i princip alla tjejer på skolans stil, haha... Tydligen viktigt med alla de rätta märkena också. Mysig är den dock!
Bakade kladdkaka i söndags, uppäten i måndags... Jag kan inte ens skylla på amerikanarna den här gången, haha. Nomomom!
 

2 kommentarer

Anonym

01 Oct 2012 15:33

Hej sofia,
jag har precis blivit antagen till ett utbytesår i usa och skicka in mitt svar i veckan, dock har jag kommit till ett läge där jag blir tveksam om det kommer bli bra, jag tänker då på om man känner sig för gammal för jag åker efter andra året på gymnasiet vilket du också gör, så hur känns det för dig med tanke på "åldern"? är det värt att åka? detta är något jag har drömt om i 5,6,7 år ungefär men det gick inte hem hos mina föräldrar innan i somras vilket gör att åka efter tvåan var enda alternativet. Så hur känns det för dig? hur har du det? både med familj vänner och livet i allmänhet?
Roligt att följa dig under ditt år!
kram

Anonym

01 Oct 2012 22:33

Är Hollister kläder billiga i USA? :)

Kommentera

Publiceras ej