New Orleans, such an awesome and crazy place. 
 
Hemma igen nu, efter 12 h bilkörning. Rätt slut, men så sjukt kul jag har haft det!! New Orleans är som inget annat ställe jag varit på förut och att få vara där med människor jag gillar gör det hela tusen gånger bättre. 
 
Vi (Jeanne, Peanut, Mathieu, Gabs, Logan (gabs bf) och jag) åkte iväg torsdag natt och stannade i Birmingham, Alabama för att sedan fredag morgon åka resten av vägen. Jag kan nu lägga till staterna Alabama, Mississippi och Louisiana på min lista som faktiskt börjar bli rätt lång!
 
Gabs!
 
Vi kom fram kring 4-tiden på fredagen och framför allt njöt av vädret. Vi hade extrem tur! Sol och kirng 25° alla dagar. På kvällen gick vi sedan ut till french quarter/Bourbon Street, en super famous bargata i downtown New Orleans. Människorna där var rätt intressanta, jag såg t.ex. en transvesit som helt plötsligt tog någon randoms vissla och började dirigera trafiken. Det var awesome, haha!! Vi bodde hos en släkting till Jeanne och eftersom de bodde ca en timma från downtown var vi hemma först kring 4 am. Great night!
 
Huset vi bodde i.
Mmmmm... red beans and rice. En rätt du bara finner i New Orleans.
Doberge (uttalas typ som "dough bach") cake - en New Orleans grej också.
6 lager av tårta, mellan varje lager choklad. Jag tror det här var en av de bästa tårtor jag ätit!!
Nähä?
Sjukt många Voodoo shops!
Uppe på balkongen står folk och kastar ut beads (kul-halsband) och det är en grej att samla på sig dessa. För att få ett halsband måste man dock flasha boobsen hahaha... New Orleans är en riktig party stad!
Café Du Monde. Superkänt kafé, särskilt för deras Beignets (franska, uttalas typ som "Ben yay") som man också bara kan få i New Orleans.
Gabs och Logan.
Skyler, släkting till famlijen.
Uncle Ken!
Beignets är typ som en fyrkantig doughnut med massor av powder suger!
Got myself a hat!

Kommentera

Publiceras ej