Klockan 4.20 väckte Jeanne mig och sa att jag skulle komma till the main floor eftersom en tornado var på väg. Jag fattade först inte vad hon menade, men sedan hörde jag siren. (min första tanke var att vi blev attackerade - vi läser just nu om WW1 i US History lol). Första gången jag hör den utan att det är test... Det var rätt obehagligt faktiskt.
 
Vi tittade på nyheterna och såg hur tornadon tog sig fram. Vi var beredda att gå ner till källaren med alla djuren, men efter ett tag såg det ut att lugna sig så vi gick tillbaka till sängen. Ingen hände alltså (inte här i alla fall...), så på något sätt var det nästan lite "kul" att få uppleva. Eller ja, intressant i alla fall. 
 
Tydligen har jag mig att vänta 4-5 till tornados under mars-maj månad.

Tornadon var 1000 miles (ca 1609 km) lång!! 

Kommentera

Publiceras ej