Haha, jag är världens sämsta på att uppdatera. Här kommer min helg i alla fall:
 
Vi åkte som sagt till Missouri för att fira Thanksgiving. Bilresan dit tog ca 8 timmar, vilket spenderades med att titta på film i bilen haha.
The Gateway Arch in St. Louis, Missouri.
 
Torsdagen var thanksgiving-dagen och den firades på amerikanskt vis... med mycket mat helt enkelt! Jag testade allt som serverades och det mesta var gott. Det fanns dock vissa saker jag inte känner något behov av att äta igen (jell-o), haha.
 
 
Efter all mat gick jag på en promenad i mina host grandparents backyard... som också är ett stort majsfält, haha. Jag tappade för övrigt bort min mobil (typiskt mig) på min promenad och fann den inte igen förrän fredag morgon...
 
 
Fredagen var BLACK FRIDAY. Alla affärer har pang-priser, så folk bokstavligen slåss om grejerna. Eftersom vi firade thanksgiving ute på landet fanns det inga malls i närheten. Var väl nästan tur det, för jag såg på nyheterna hur alla människor var helt galna... 
I stället för att åka till galna gallerior/Wal-mart o.s.v. åkte jag, Jeanne och min host grandma (Gregs mamma) till små söta butiker i små byar/städer (?) där omkring. Efter det blev det Breaking Dawn och mer mys.
 
Juste, jag såg tydligen frihetsgudinnan.
 
Lördagen åkte jag i Grandpa's flygplan! Sjukt roligt.
I princip bara majsfält!

Firade sedan thanksgiving nr. 2 med mer familj och släktingar. Efter det bar det i väg hem till Louisville igen.
 
Grandma and Grandpa - Greg's parents! (Sharon Mangan Hoffman's picture)
The best host family!! (Sharon Mangan Hoffman's picture)
 

Kommentera

Publiceras ej