Skolan flyter på som den ska, samma lektioner varje dag. Mindre läxor som ska vara klara till nästa dag, nästan alla dagar. Har nu även skaffat ett skåp (som det för övrigt tog ett bra tag för mig att öppna)!
 
1st period: English
Varje dag börjar med att sista klockan ringer 7.36 (random tid, I know) och morgonmeddelandena hörs i högtalarna som finns i alla klassrum på hela skolan. Efter det står vi upp vid bänkarna, säger "The Pledge of Alligience" och sedan gör vi en Opening Activity (gör mengingar korrekta) + Word of Today (ett nytt ord varje dag som det är tänkt att vi ska använda minst 5 ggr under den dagen). Sedan läser vi en bok som vi ska skriva en uppgift om nästa vecka.
 
2nd period: Precalculus
Jag kan ärligt säga att jag är helt okej i matte. Inget geni, men inte heller dålig. Matte är mitt starka ämne! ... Och jag är helt lost i precalculus!! Har en quiz i morgon... Blir intressant att se hur det går, haha.
 
3rd period: Orchestra
Ändrade som sagt Computer Apps klassen (som det i princip bara var freshmans i) till orkester. Jag är i skolans högsta nivån. Är glad att jag böt!
 
4th period: Applied Piano/Digital Music
Riktigt lätt klass verkar det som! Just nu sitter vi bara vid datorerna och sätter ihop olika drum beats.
 
5th period: US History + B-lunch (20 min)
Läraren har i princip bara pratat alla lektioner. Måste dock säga att jag finner det han pratar om rätt intressant (det är inte om US History än... dock om USA/världen/människan i allmänhet). Quiz på alla USA's delstater på fredag (lärarna här är väldigt förtjusta i quiz). Lektionen känns alltid kort, eftersom vi har lunch mitt i.
 
6th period: Physics
Det vi gör just nu är lätt, men jag är ibland lost eftersom de inte gör på samma sätt som jag är van vid - även om själva svaret är rätt. Av alla kurser så har jag nog haft mest läxa i fysiken. I dag fick man poäng (som kan höja upp ens betyg) om man gick fram till tavlan, räknade ut sitt svar och förklarade, haha.
 
7th period: Symphonic Band
Spelar just nu samma musik som vi gör på alla band practice:ar. Känns inte som en lektion, haha. Btw, här är en video på större delen av vår show från när vi uppträdde i lördags. Det är dock mycket jobb kvar för att allt ska låta och se bra ut... Jag kan se var jag är, men det är nog svårt för andra att se det. Titta efter en saxofon + blont hår + vita skor.
 
 
 
Btw, på tal om något helt annat... pratade med några i skolan för någon dag sedan och Estelle, YFU-utbytesstudenten, berättade att det är lagligt att röka marijuana i Schweiz, men att hon aldrig har gjort det. Reaktionen från amerikanerna var: "Va, har du aldrig rökt gräs?!?!". Uppenbarligen är marijuana rätt vanligt här...

1 kommentarer

Anonym

29 Aug 2012 23:19

Vad är det bästa med YFU och det sämsta? Varför ska man välja YFU? Berätta gärna lite om dem, du är den första jag har hört åka med dem så jag vet inte så mycket om dem. Men vad jag har sett ifrån dig så börjar jag bli sugen på dem så vill veta så mycket som möjligt från någon som har åkt med dem! :)

Kommentera

Publiceras ej