Jag kom på att jag aldrig visade min packlista för USA. Här (helt random, jag vet) är den i alla fall:

 

Kläder: (Packade så lite som möjligt i antal - fick minska mer och mer eftersom - och tog bara med mig kläder jag verkligen gillar. De kläder som vägde mest/tog mest plats hade jag på mig.)

  • Trosor
  • BH
  • Sockor
  • Strumpbyxa
  • Jeans/byxor
  • Mysbyxa
  • Shorts
  • Linne/t-shirt/långarmad tröja
  • Kofta
  • Klänning
  • Sov-t-shirt
  • Bikini
  • Jacka (2 st, regn + "vanlig")
  • Skärp
  • Skor (3 st, converse + träning + bruna med klackar)
  • Sport-BH
  • Träningskläder
Hygien:
  • Tandborste + tandkräm
  • Rakhyvel + deodorant
  • Schampo + balsam + tvål (små förpackningar)
  • Glasögon + linser + extralinser + linsvätska
  • Smink
  • Sminkborttagning + bomullspads
  • Borste
  • Nagelfil + nagelsax
  • Tamponger
  • Klämmor + snodd
  • Parfym
Övrigt:
  • Mobilladdare
  • Kameraladdare
  • iPodladdare
  • Adapter
  • Tygpåse
  • Ipren
  • Papper; 
    Handbok för utbytesstudenter
    Betyg x2
    Vaccinationsintyg
  • Presenter
  • Lösviktsgodis + marabou + djungelvrål
  • Engelska-Svensk ordbok
  • Musikgrejer
Handbagage:
  • Bok
  • Mobil
  • Kamera
  • iPod
  • Dator + laddare
  • Pengar (US dollar + visa bankkort + ID)
  • Smycken
  • Linser + vätska + glasögon + glasögonfodral
  • Solglasögon
  • YFU-papper
  • Viktiga papper;
    Pass med visum i
    DS-2019 formuläret
    Biljett eller utskriven e-ticket
    Kopia av: pass, biljett/e-ticket, visum
    Nedskrivet: bokningsnummer, flightnr. + avgångstider, YFUs nödtelefon nummer
    Värdfamiljs adress
    Resemanual 
    Försäkringskort
  • Mini-handsprit
Jag landade på 26 kilo och tyckte verkligen att jag hade rensat ut allt onödigt. Nu i efterhand känner jag att jag förmodligen hade kunnat rensat ut ännu mer! Det som tog mycket vikt för mig tror jag dock var presenterna, även om jag inte tycker att jag hade överdrivit med det heller, haha.
 
Tips till er som inte har åkt iväg ännu: packa minimalt!! Du behöver egentligen bara grejer så du klarar dig den närmsta tiden.

Kommentera

Publiceras ej